| Játékkészítés | |
|
+35TigerGirl propet RoliX Batman barnabás HomeGnome Stein Péter InsaneWizard77 Rajongó1.3 sdomi akos Csabeeh123 carlosinho tarodid zombiman123 simike47 Achu Mitanni csabi107 Rowland Buldozerjoe Norbii ATI Radeon (Dreamgames) TaPeti indy32 Devrick palpinty vegita24 daneeca Roli GERY tomin rider17 Bandi placyd 39 posters |
|
Szerző | Üzenet |
---|
simike47 Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 221 Age : 30 Registration date : 2008. Apr. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-03-18, 20:24 | |
| RandomRandom (int max) Returns a random number between 0 and MAX. This could be useful to do various effects in your game. NOTE: The range returned is inclusive - ie. if you do Random(3); then it can return 0, 1, 2 or 3. Example: int ran= Random(2); if (ran==0) character[EGO].ChangeRoom(1); else if (ran==1) character[EGO].ChangeRoom(2); else character[EGO].ChangeRoom(3); will change the current room to room 1,2 or 3 depending on a random result. Ezt mondod? Mert.. ezt nem nagyon tudom értelmezni. Nem tudok belőle kiindulni. De azért még próbálkozom. | |
|
| |
placyd Tag
Hozzászólások száma : 612 Age : 44 Registration date : 2007. Nov. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-03-18, 13:18 | |
| Véletlen változóval meg tudod csinálni. A használatát megtalálod a Random címszó alatt az AGS helpjében. | |
|
| |
simike47 Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 221 Age : 30 Registration date : 2008. Apr. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-03-18, 08:13 | |
| Szeretnék a játékomba egy olyat csinálni, hogy PL: Egy pályán van sok könyv és az egyikbe van valami de minden újraindításnál a játék egy másik könyvbe tegye ezt a dolgot. Hogy kell ezt megcsinálni. Asszem az NQWS-ben is mindig máshol csörög a telefon. | |
|
| |
placyd Tag
Hozzászólások száma : 612 Age : 44 Registration date : 2007. Nov. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-03-18, 07:17 | |
| Még nem teszteltem, de sztem bármekkorát. Csak bírja a géped memóriával | |
|
| |
Bandi Aktív fórumozó
Hozzászólások száma : 187 Age : 33 Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-03-17, 22:17 | |
| ugye ha szélesebb képet csinálok mint ami belefér a "monitorba" akkor a kép automatikusan követni fogja a karaktert... De mégis milyen széles képig oldható ez meg? | |
|
| |
tarodid Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 241 Age : 30 Registration date : 2009. Mar. 11.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-03-12, 18:06 | |
| - placyd írta:
- A tutorialt majd folytatni fogom, ha lesz kis időm, de mindenképpen a 3-as verziót akarom benne bemutatni. Az is lehet, hogy video tutorial lesz.
A Gimp-pel kapcsolatban pedig: biztos, hogy lehet bmp-ben is menteni vele. Próbáld ki a mentés másként funkciót, ahol ki lehet választani a kiterjesztést. Kösz placyd, most jó, már tudom használni a charactert. És remélem tényleg lesz folytatása a tutorial készítésének. | |
|
| |
placyd Tag
Hozzászólások száma : 612 Age : 44 Registration date : 2007. Nov. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-03-12, 12:23 | |
| A tutorialt majd folytatni fogom, ha lesz kis időm, de mindenképpen a 3-as verziót akarom benne bemutatni. Az is lehet, hogy video tutorial lesz.
A Gimp-pel kapcsolatban pedig: biztos, hogy lehet bmp-ben is menteni vele. Próbáld ki a mentés másként funkciót, ahol ki lehet választani a kiterjesztést. | |
|
| |
tarodid Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 241 Age : 30 Registration date : 2009. Mar. 11.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-03-11, 20:25 | |
| Hello! Lenne egy nagy problémám! Készítek egy kalandjátékot az AGS program segítségével, és most készítettem el a főszereplő karaktert a GIMP nevű programban. De a Gimp xcf kiterjesztésű fájlként menti le a gépre és így nem tudom betenni közvetlenül karakterként a játékomba. Próbáltam átkonvertálni bmp kiterjesztésűre a FORMAT FACTORY nevű programmal de nem sikerült. Nagyon megköszönném, ha valaki segítene ebben nekem... | |
|
| |
palpinty Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 347 Age : 26 Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-03-11, 17:01 | |
| Sziasztok! Placyd arra kérnélek, hogy csinálj még turonalokat, mert én a próbajáték készitése turonal alapján csináltam egy játékot azzal a szobával, denincs benne semmi tárgy. Látom, hogy elökészületben van a folytatás.Ha folytatnád akkor befejezhetném a játékot. Légyszi csináld végig! | |
|
| |
zombiman123 Látogató
Hozzászólások száma : 7 Age : 34 Registration date : 2009. Mar. 10.
| Tárgy: Játék 2009-03-10, 20:13 | |
| Csináljunk egy Natasha Kampush történetéhez hasonló játékot! Ami arról szól hogy egy fiatal lányt elraboltak akinek megoldást kell találnia hogy megszökhessen a fogvatartójától! Olyan izgi lenne nem? | |
|
| |
placyd Tag
Hozzászólások száma : 612 Age : 44 Registration date : 2007. Nov. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-03-05, 07:18 | |
| Az , de legalább ingyenes és bárhonnan eléred, ahol van net. Telepíteni se kell. Szerintem sok embernek hasznos lehet. | |
|
| |
Buldozerjoe Ritka hozzászóló
Hozzászólások száma : 59 Age : 30 Registration date : 2008. Apr. 29.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-03-04, 20:29 | |
| - placyd írta:
- Aki akar egy jó, ingyenes rajzprogramot, az nézzen el ide: http://www.sumopaint.com
Böngészőből futtatható, csak regisztrálni kell. PS koppintás, de azért jó. | |
|
| |
placyd Tag
Hozzászólások száma : 612 Age : 44 Registration date : 2007. Nov. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-03-04, 15:51 | |
| Aki akar egy jó, ingyenes rajzprogramot, az nézzen el ide: http://www.sumopaint.comBöngészőből futtatható, csak regisztrálni kell. | |
|
| |
simike47 Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 221 Age : 30 Registration date : 2008. Apr. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-02-28, 18:22 | |
| Ez Az megértettem. igaz 5-ször el kellett olvasnom de megértettem. Úgy látszik a scripteléssel is halodok. | |
|
| |
simike47 Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 221 Age : 30 Registration date : 2008. Apr. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-02-28, 18:16 | |
| Köszönöm! Hát elsőre nekem ez kínai de bele kell jönnöm. A játékban ilyen interakciót 3-at tervezek úgyhogy kihagyhatatlan. Most ki is próbálom. Ha nem megy akkor felkereslek msn-en ha lesz időd. | |
|
| |
daneeca Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 422 Age : 29 Registration date : 2008. Jan. 22.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-02-28, 12:18 | |
| Az ajtó ugyebár egy hotspot. A hotspot Interaction-jába menj be. Azon belül az interact hotspot-ra kattints. Válaszd ki a run scriptet és írd be a következőt: if (GetGlobalInt(X)==0){cY.Say("Nem megyek be"); } if (GetGlobalInt(X)==1){cY.Say("Most már bemegyek"); cY.Walk(... stb. }
X a változó száma (ha ez az első akkor 1). Y a karakter script neve. X 0-nál az van mikor még nem néztük meg az ajtót. X 1-nél már az van mikor megnéztük az ajtót.
Az ajtó hotspotjának a Look at hotspot részébe írd a következőt:
cY.Say("Itt egy vérfolt"); cY.Say("Meg kéne nézni mi van bent"); SetGlobalInt(X, 1);
A setglobalint bekapcsolta az X számú változó 1-es részét. Tehát msot már be lehet menni. | |
|
| |
daneeca Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 422 Age : 29 Registration date : 2008. Jan. 22.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-02-28, 12:03 | |
| Ezt bizony változóval kell. Mindjárt leírom hogyan. | |
|
| |
simike47 Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 221 Age : 30 Registration date : 2008. Apr. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-02-27, 17:19 | |
| jajj, annyi a bajom! Azt szeretném megtudni, hogy hogyan lehet azt, hogy mikor még a játékba nem néztünk meg valamit addig nem lehet bemenni egy másik szobába. Pl: először az ajtóra csak szemmel lehet kattintani, de ha meglátjuk a vércsíkot, akkor már be lehet menni. Ez csak egy példa nem ez lesz a játékbaaa Előre is köszi. | |
|
| |
simike47 Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 221 Age : 30 Registration date : 2008. Apr. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-02-27, 17:13 | |
| Nem az volt a baj, hogy nem ment a karakter hanem valami blokkolta a játékot mikor beléptem a test game-ba,, vagyis előjött a vírusírtóm, de nem láttam mert bennevoltam a játékba. Kitöröltem amit kellett de minden fontos adat megmaradt. És ez a probléma csak apu gépén jelentkezett, mert biztos vmi ... vírusírtót használt. | |
|
| |
placyd Tag
Hozzászólások száma : 612 Age : 44 Registration date : 2007. Nov. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-02-27, 16:40 | |
| Érdekes probléma. Ha azt mondod, hogy a Don't automatically move character in Walk mode nincs bepipálva, akkor nem nagyon tudom mi lehet a gond. 100%, hogy a karakter Walkable area-n áll? Ha igen, akkor legjobb lesz, ha msn-en felveszel és átküldöd a játékot, hogy meg tudjam nézni, mi lehet a gond. | |
|
| |
simike47 Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 221 Age : 30 Registration date : 2008. Apr. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-02-27, 14:42 | |
| Van egy gondom. Csináltam egy pályát, és raktam be 3 karaktert, 1 objectet, meg pár hotspotot. A walkable areas rendesen meg van csinálva, de hiába kattintok akár hova a walk to kurzorral nem megy oda a játékos. Viszont ha a talk to kurzorral kattintok egy karakterre akkor odamegy egyből a megadott koordinátákhoz. Néztem hogy mi lehet a baj de nincs bekapcsolva a: Don't automatically move character in Walk mode ///opcióAKKOR MI LEHET A BAJ? | |
|
| |
simike47 Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 221 Age : 30 Registration date : 2008. Apr. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-02-26, 13:18 | |
| köszi szépen. Hát először én is erre gondoltam, de ez túl egyszerű és azért nem csináltam meg. Többször ilyen nem fordul elő. Jaa és már az is megy, hogy egy karakter szája mozog ha beszél. | |
|
| |
daneeca Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 422 Age : 29 Registration date : 2008. Jan. 22.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-02-25, 21:27 | |
| Hát először a zenét bemásolod a játék "music" mappájába music1 néven. Az adott pálya Room Editor/Setting menüjében a "Play music on room load"-ot bejelölöd és beírod mellé, hogy 1. Ekkor elindul itt a music1 nevű zene. | |
|
| |
simike47 Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 221 Age : 30 Registration date : 2008. Apr. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-02-25, 20:07 | |
| Hello! Meg tudjátok mondani, hogy hogyan lehet egy bizonyos pályára egy bizonyos zenét betenni? Sajnos nem találtam ezt egyik magyar tutorialban sem Előre is köszönöm. | |
|
| |
simike47 Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 221 Age : 30 Registration date : 2008. Apr. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-02-24, 10:55 | |
| Lehet hogy az a baj, viszont kibróbáltam többféle betűtípust 10-esnél kisebb és nagyobb betűméretben. mostmár van lehet olvasni és nincs annyira elcsúszva. De ez a a probléma csakis a menüben és gombokban fordult elő, a karakter beszédénél nem. És kössz a help-et. | |
|
| |
placyd Tag
Hozzászólások száma : 612 Age : 44 Registration date : 2007. Nov. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-02-24, 07:12 | |
| Akkor az lehet a baj, hogy túl nagy a betűméret. | |
|
| |
simike47 Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 221 Age : 30 Registration date : 2008. Apr. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-02-23, 18:39 | |
| Nekem azzal van gondom, hogy a ment, betölt, kilép, gomboknál van elcsúszva a szöveg. Ha az számít akkor elmondom 320*240-es felbontással dolgozok. | |
|
| |
daneeca Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 422 Age : 29 Registration date : 2008. Jan. 22.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-02-23, 13:25 | |
| Hol fordul elő ez a hiba? A karakterek beszédénél? Vagy pl a mentés ablakban? Nekem Arial van 12-essel és semmi bajom vele. | |
|
| |
simike47 Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 221 Age : 30 Registration date : 2008. Apr. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-02-22, 15:08 | |
| Sziasztok, lenne egy gondom! Az AGS-ben beillesztettem sima arialt, courei-rt és times new roman betűtípust 10 és 12-es méretekben, de vagy el van csúszva, vagy nem fér ki de mindig rosszul van elhelyezve a betű. Ha tudtok akkor úgy ids jó lenne ha mondanátok egy betűtípust és a ahozzá mtartozó méretet. Előre is köszönöm. | |
|
| |
simike47 Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 221 Age : 30 Registration date : 2008. Apr. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-02-19, 14:24 | |
| Húúúú, Köszi! Egy csomó új ötletem van, arra vonatkozóan, hogy mire fogom használni. | |
|
| |
daneeca Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 422 Age : 29 Registration date : 2008. Jan. 22.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-02-18, 18:07 | |
| Room Editor/Settings/Interactions (felül az i betű)/Frist timeplayer enters room | |
|
| |
simike47 Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 221 Age : 30 Registration date : 2008. Apr. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-02-18, 17:25 | |
| Lenne egy kis kérdésem. Azt szeretném megoldani, hiogy mikor a a karakter elsőnek beér egy pályára akkor mondjon valamit, de csak akkor. Mint pl: mikor az NQR-ben Norbi kiér az utcára és azt mondja, hogy még jegyet kell vennie,viszont mikor máskor beérünk az utcára akkor már nem mondja. A segítséget nagyon megköszönném. | |
|
| |
daneeca Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 422 Age : 29 Registration date : 2008. Jan. 22.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-02-02, 15:56 | |
| Igen, én is így gondoltam h ha valaha csinálok akkor csakis videó tutorialt csinálok. Én nem vesződök azzal, hogy itt legépelgessem pontosan a menük neveit meg h milyen gomb hol van | |
|
| |
placyd Tag
Hozzászólások száma : 612 Age : 44 Registration date : 2007. Nov. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-02-02, 07:15 | |
| Közben aludtam rá egyet és kitaláltam, hogy video tutorialt fogok készíteni. Az nekem is egszerűbb, mert nem kell gépelni, meg nektek is, mert pontosan látjátok mit is kell csinálni | |
|
| |
Bandi Aktív fórumozó
Hozzászólások száma : 187 Age : 33 Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-02-01, 16:24 | |
| azért remélem érezhetö volt az ironia a "nem vagyok tul pofátlan" mondatba. nem állt szándékomba senki munkáságát sürgetni, vagy lelkét megsérteni... | |
|
| |
placyd Tag
Hozzászólások száma : 612 Age : 44 Registration date : 2007. Nov. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-02-01, 13:31 | |
| Jól van, ha lesz időm, készítek egy alaptutoriált a legújabb AGS-ről is. | |
|
| |
Bandi Aktív fórumozó
Hozzászólások száma : 187 Age : 33 Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-01-31, 22:46 | |
| Jah, ez megneheziti a dolgom...
De ha volna idötök (én nem vagyok tul pofátlan) csinálhatnátok az ujra is egy toturiáltot, gondolom az uj játékokat ti is azzal csináljátok majd/már... | |
|
| |
daneeca Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 422 Age : 29 Registration date : 2008. Jan. 22.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-01-31, 13:04 | |
| És az is tény, hogy a Pilcztutorialok a 2.72-vel készültek. | |
|
| |
placyd Tag
Hozzászólások száma : 612 Age : 44 Registration date : 2007. Nov. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-01-30, 07:19 | |
| Tény, hogy a régi verziót (2.6) sokkal egyszerűbb megtanulni. De a későbbi verziók jóval többet tudnak, és ha egyszer megtanulod használni, akkor könnyebbé válik a kezelése is. | |
|
| |
Achu Átlagos fórumozó
Hozzászólások száma : 75 Age : 30 Registration date : 2008. Nov. 03.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-01-29, 16:21 | |
| Nem tom. Szerintem használd az újat. biztos sokkal fejlettebb... | |
|
| |
Bandi Aktív fórumozó
Hozzászólások száma : 187 Age : 33 Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2009-01-29, 15:24 | |
| Szerintettek új vagy régi AGS-t használjam... | |
|
| |
Mitanni Átlagos fórumozó
Hozzászólások száma : 241 Age : 26 Registration date : 2008. Aug. 05.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-08-22, 09:55 | |
| Egyébként nem tom, hogy mi az! | |
|
| |
Mitanni Átlagos fórumozó
Hozzászólások száma : 241 Age : 26 Registration date : 2008. Aug. 05.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-08-22, 07:49 | |
| Daneeca, ez a NormalView' vagy mi, írásvédett! És most a szobádat el sem mentették! Valami probléma volt, biztos az, hogy a NormalView' írásvédett! | |
|
| |
daneeca Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 422 Age : 29 Registration date : 2008. Jan. 22.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-08-21, 16:42 | |
| Kissé megakadtam megint a játékkészítésben, mert a csapattársak még dolgoznak a képeken amik most jönnének. Úgyhogy végigmentem az elejétől a játékon és felírtam a hibákat. Találtam egyet amit javítani akartam egy NormalView változtatással. Úgyértve, hogy pár másodpercig máshogy nézzen ki a karakter. De ezt eddig animációval csináltam aminek rögtön a pályára lépés elején úgy kellene lennie. De egy pillanatra még rendes külsőben van. Ezért az előző pálya végére beírtam ezt: player.NormalView=21; De mikor el akarom menteni kapok egy hibaüzenetet:
There was en error comping your script. The problem was: In: 'Room 25 script'
Error (line12): property 'Character::NormalView' is read-only
Do you want to fix the script now? (Your room has not been saved).
Ez tehát a teljes hibaüzenet. | |
|
| |
csabi107 Látogató
Hozzászólások száma : 8 Age : 27 Registration date : 2008. Jul. 03.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-07-07, 05:30 | |
| placyd,aztan lecci kuldd el a dialogusokat!! =) | |
|
| |
Norbii Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 208 Age : 27 Registration date : 2008. Mar. 29.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-07-06, 10:36 | |
| Megoldottam! | |
|
| |
Norbii Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 208 Age : 27 Registration date : 2008. Mar. 29.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-07-05, 18:42 | |
| | |
|
| |
Norbii Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 208 Age : 27 Registration date : 2008. Mar. 29.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-07-05, 18:31 | |
| Nem sikerül! | |
|
| |
daneeca Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 422 Age : 29 Registration date : 2008. Jan. 22.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-07-05, 17:16 | |
| Rákattintasz a Mozgató eszközre és egymásra teszed. | |
|
| |
Norbii Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 208 Age : 27 Registration date : 2008. Mar. 29.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-07-04, 17:37 | |
| Szereztem egy eredeti Photoshop CS 8.0-át magyarul.Találtam egy csomó tutorialt,de például nem tudom a rátegeket egybetenni.a tutorial.hu-n van egy lézerkard effktes leírás,de nem tudom egybetenni a három rézteget vaslamiért.Mi a hiba?itt a tutorial linkje:http://www.tutorial.hu/lezerkard-effekt/#more-248 | |
|
| |
Ajánlott tartalom
| Tárgy: Re: Játékkészítés | |
| |
|
| |
| Játékkészítés | |
|