| Játékkészítés | |
|
+35TigerGirl propet RoliX Batman barnabás HomeGnome Stein Péter InsaneWizard77 Rajongó1.3 sdomi akos Csabeeh123 carlosinho tarodid zombiman123 simike47 Achu Mitanni csabi107 Rowland Buldozerjoe Norbii ATI Radeon (Dreamgames) TaPeti indy32 Devrick palpinty vegita24 daneeca Roli GERY tomin rider17 Bandi placyd 39 posters |
|
Szerző | Üzenet |
---|
placyd Tag
Hozzászólások száma : 612 Age : 44 Registration date : 2007. Nov. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-02-02, 14:24 | |
| Introt, menüt hasonlóképpen a szobákhoz egy háttérképpel kell megcsinálni, csak ezeknél be kell pipálni, hogy a karakter ne látsszon. Ha egy tárgyat akarsz a pályára betenni (pl. kulcsot a szekrénybe), akkor azt az objecteknél kell betenni. Új objecthez pedig a sprite-okhoz kell beimportálnod egy képet. De erről hamarosan lesz tutorial. | |
|
| |
rider17 Átlagos fórumozó
Hozzászólások száma : 76 Age : 34 Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-02-02, 08:39 | |
| Még lenne két kérdésem Az egyik az lenne,hogy hogyan tudok a játék elejére intro képeket,menüt betenni,és a másik,hogy hogyan tudom azt megoldani,h pl van egy szoba és a szekénybe van egy kulcs amivel az ajtót lehet kinyitni.Szóval,hogy hogyan kell a szekrénybe beletenni a kulcsot úgy hogy mikor megnézze a szekrényt fel is vegye a kulcsot.Köszi előre a segitséget | |
|
| |
rider17 Átlagos fórumozó
Hozzászólások száma : 76 Age : 34 Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-02-01, 08:53 | |
| Megtaláltam:)Köszi.Nem tudna nekem valaki ajánlani egy karakter rajzoló progit vagy esetleg egy photoshop tutorialt ami alapján tudnék rajzolni egy szereplőt | |
|
| |
placyd Tag
Hozzászólások száma : 612 Age : 44 Registration date : 2007. Nov. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-31, 18:41 | |
| Pedig a próbajáték tutorialban bennevan. Ha végigolvasod, megtalálod. Egyébként a walkable areánál kell állítani a zoom levelt. | |
|
| |
rider17 Átlagos fórumozó
Hozzászólások száma : 76 Age : 34 Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-31, 17:20 | |
| Sajnos nem találtam ezzel kapcsolatos dolgot az infóknál.Daneeca milyen rajzprogrammal rajzoltad a karaktered? | |
|
| |
Bandi Aktív fórumozó
Hozzászólások száma : 187 Age : 33 Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-31, 16:31 | |
| az oldalon a játékkészítéssel kapcs vannak infok, most még ujabbak is, és ott aszem ír erröl... | |
|
| |
daneeca Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 422 Age : 29 Registration date : 2008. Jan. 22.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-31, 15:36 | |
| Hát ha minnél kisebb felbontásban csinálod a játékot akkor sztem annál nagyon lesz Roger. De sztem csinálj saját karaktert. Énis csináltam, bár elég gagyi lett de az a lényeg hogy olyan felbontásban és olyan elképzeléssel ahogy én akartam. | |
|
| |
rider17 Átlagos fórumozó
Hozzászólások száma : 76 Age : 34 Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-31, 14:33 | |
| Lenne egy kérdésem Van az alapkarakter Roger akit szeretnék nagyobb méretben ''használni'' a pályán.Hogyan lehetséges ez,ha egyáltalán lehetséges. | |
|
| |
daneeca Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 422 Age : 29 Registration date : 2008. Jan. 22.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-26, 10:47 | |
| Jajj, emberek már sikerült megoldani a problémát, nem kell a segítség... | |
|
| |
daneeca Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 422 Age : 29 Registration date : 2008. Jan. 22.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-26, 10:28 | |
| Van egy elég nagy problémám. Eddig az elkezdett játékot tudtam etsztelni, ma betettem egy új pályát és már nem működött. Valami hülye hibát ír ki: Ha nem jelenik meg: http://www.dpstarwars.atw.hu/images/hiba2.JPGmi lehet a gond? | |
|
| |
rider17 Átlagos fórumozó
Hozzászólások száma : 76 Age : 34 Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-25, 19:21 | |
| Azt megköszönném | |
|
| |
daneeca Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 422 Age : 29 Registration date : 2008. Jan. 22.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-25, 17:08 | |
| Hát énis kíváncsi leszek rá, majd énis csinálok egy oldalt külön a játékoknak is, nehogymá a filmes oldalamra tegyem őket. Még elég kezdő szinten csinálom a játékot (az egész pályát Paintban, szar minőségű karakter stb.) de majd belinkelem ha akarod. | |
|
| |
rider17 Átlagos fórumozó
Hozzászólások száma : 76 Age : 34 Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-25, 16:35 | |
| Daneeca majd kiváncsi leszek a játékodra:)esetleg majd egy linket betehetsz ide is ahonnan ellehet majd érni a játékot:) | |
|
| |
daneeca Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 422 Age : 29 Registration date : 2008. Jan. 22.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-24, 16:34 | |
| jaja ez tényleg egy jó, ezt Placyd is mondta. És hála neki egész jóra sikerülget a játék | |
|
| |
Roli Ritka hozzászóló
Hozzászólások száma : 55 Age : 30 Registration date : 2007. Nov. 20.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-24, 12:14 | |
| Hát erre én nem is gondoltam. De azért durva hogy minden verziójához más tutorialok kellenek:S Azért egy ötletes megoldás van benne, hogyha elkezdessz valamit írni a scryptmezőbe, automatikusan megjelennek a lehetséges kódok. | |
|
| |
placyd Tag
Hozzászólások száma : 612 Age : 44 Registration date : 2007. Nov. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-24, 12:09 | |
| Közben megtaláltuk a hibát, ugyanis daneeca az AGS 2.7-es verzióját használja, de ezek a tutorialok még a 2.6-os AGS-re íródtak, amiben más parancsok voltak még, melyek az új verzióban nem működnek. | |
|
| |
daneeca Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 422 Age : 29 Registration date : 2008. Jan. 22.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-23, 20:27 | |
| Nem írtam be semmilyen számot, csak így ahogy itt van, így bemásoltam, de valami nem tetszett neki. | |
|
| |
Roli Ritka hozzászóló
Hozzászólások száma : 55 Age : 30 Registration date : 2007. Nov. 20.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-23, 18:18 | |
| A HIdeMouseCurshoz ugye nem írtál be semmilyen számot? Mámrint a zárójelbe. Mert azt hiszem hogy úgy nem fogadja el. | |
|
| |
daneeca Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 422 Age : 29 Registration date : 2008. Jan. 22.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-23, 13:39 | |
| "Alaphiba. Kimásoltad az idézőjeleket is : )" Hát nem, nem másoltam ki. dierkt figyeltem erre. mert az egyik tutorialban leírja h ne másoljuk be kimásoltam úgy ahogy ott van: HideMouseCursor(); Wait(175); pontosan így. és a Wait-ot engedte, de a kurzor letiltását már nem... | |
|
| |
tomin Átlagos fórumozó
Hozzászólások száma : 87 Age : 31 Registration date : 2008. Jan. 06.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-22, 20:21 | |
| - Roli írta:
- tomin, mintha a gondolatomat találtad volna ki : )
Pontosan erre gondoltam, ugyanis painttel még belekezdeni sincs értelme a színezésnek. Bár egy kis gyakorlás után lehet hogy mi is meg tudnánk rajzolni DaVinci képét LOL, Roli. MS Paint videók a Youtubeon, Mona Lisa. azt hogy imádtamXD am kösz a dicséretet *bociszemekkel csahol és boldolgan ugat, miközben azon gondolkodik, illő lenne-e most a farkát kergetnie* (LOL, sok már a szerepjátékokbólXD), de igazat megvallva személy szerint az ilyen szakkifejezések nagy részét nem is ismerem/értem. ha vki ismeri... ...MBn nézegetek Galériákat: "baj lehet a DOFal", "UVzd újra", gondolom magamban, "mivan?? ". így akarok én 3Dzni??XD | |
|
| |
Roli Ritka hozzászóló
Hozzászólások száma : 55 Age : 30 Registration date : 2007. Nov. 20.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-22, 20:06 | |
| Alaphiba. Kimásoltad az idézőjeleket is : ) | |
|
| |
daneeca Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 422 Age : 29 Registration date : 2008. Jan. 22.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-22, 19:17 | |
| nekem az lenne a kérdésem, hogy mért van az hogy a Játékfejlesztés.hu-n a tutorialokban lévő scriptek nagy része nem működik? beírom őket és nem lehet elmenteni a játékot mer valami hibát ír ki. csak akkor engedi a mentést ha kiszedem a scriptet. | |
|
| |
Roli Ritka hozzászóló
Hozzászólások száma : 55 Age : 30 Registration date : 2007. Nov. 20.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-22, 18:41 | |
| tomin, mintha a gondolatomat találtad volna ki : ) Pontosan erre gondoltam, ugyanis painttel még belekezdeni sincs értelme a színezésnek. Bár egy kis gyakorlás után lehet hogy mi is meg tudnánk rajzolni DaVinci képét | |
|
| |
tomin Átlagos fórumozó
Hozzászólások száma : 87 Age : 31 Registration date : 2008. Jan. 06.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-22, 16:46 | |
| nézzünk meg pl egy NQ3 pályát.
látod, hogy árnyalatok, árnyékok vannak a falakon, az aszfalton, stb. igaz, alapozni Paintel is lehet, de Layerezni, textelni, vagy pl effektezni nem. | |
|
| |
Bandi Aktív fórumozó
Hozzászólások száma : 187 Age : 33 Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-22, 16:12 | |
| hogy érted hogy nem lehet vele szinezni | |
|
| |
Roli Ritka hozzászóló
Hozzászólások száma : 55 Age : 30 Registration date : 2007. Nov. 20.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-22, 14:13 | |
| Egy-két írásra reagálva... A Paint kitűnő rajzprogram. Igaz, hogy színezni nem tudsz vele, tehát azt már bízhatod a photoshopra is. De a vonalak meghúzására, az alap pálya (színek nélkül) elkészítésére tökéletes. Egyszerű és ez nagyon fontos vonalak húzogatásakor. AGS cikket írt a csapattársam is. Azok már konkrét gondokra világítanak rá, hamarosan feltöltöm őket a honlapunkra. | |
|
| |
tomin Átlagos fórumozó
Hozzászólások száma : 87 Age : 31 Registration date : 2008. Jan. 06.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-21, 16:22 | |
| toom, hogy nem nekem szólt, de ha már itt vagyok beleszólok tulképp rajzolni Paintel is lehet, csak nem tudsz vele minőségit. persze, igen, ha Youtubeon nézel MS Paint profi videókat, annak azért már van színvonala, de nem hiszem, hogy az kapásból megy úgy. mostanában-lévén, hogy kalandjátékot akarok készíteni-én is elkezdtem a grafikával foglalkozni és a tapasztaltabbaktól kb azt szűrtem le, hogy ingyenes rajz programból a Gimp a legjobb, fizetősből meg-jó drágán-a Photoshop a jobbik. persze, ez mindennél így van. a Blender és a Max, a Yafray és a V-ray, a Nero és a Free CD Burner és még sorolhatnám. ebből persze már az is rögtön lejön, hogy a fizetős mindíg funkcionálisabb, mindíg többet tud és persze mindíg drágább is. tulajdonképp bármilyen rajzoló programmal lehet alkotni, a különbség csak a színvonal és hogy mennyit ér meg neked. | |
|
| |
Bandi Aktív fórumozó
Hozzászólások száma : 187 Age : 33 Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-21, 16:10 | |
| te mindig PhotoShop-ban rajzoltad a hátereket és a karaktereket, mert nekekm jelenleg az egyetlen elérhetö programom a paint és az a kérdésem hogy ez is alkalmas-e az AGS kalandjáték készítéshez??? | |
|
| |
tomin Átlagos fórumozó
Hozzászólások száma : 87 Age : 31 Registration date : 2008. Jan. 06.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-20, 17:44 | |
| legfőképp itt töltheted le a programot és amire szükséged lehet hozzá: http://www.adventuregamestudio.co.uk/, ehhez pedig vannak tutorialok sok nyelven, de minden átlalam ismert magyar AGS tutor fenn van azon az oldalon, ahonnan valsz erre a fórumra találtál. | |
|
| |
GERY Átlagos fórumozó
Hozzászólások száma : 126 Age : 27 Registration date : 2008. Jan. 20.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-20, 16:16 | |
| Lehet játékot készíteni HOGY????????? v. HOL????????? | |
|
| |
placyd Tag
Hozzászólások száma : 612 Age : 44 Registration date : 2007. Nov. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-18, 14:21 | |
| Úgy van, ahogy tomin mondja. A Norbi 2-ben az intro hasonlóan van megcsinálva, mint a játék, csak nem a játékos irányítja, hanem előre be van állítva mit csináljon. | |
|
| |
tomin Átlagos fórumozó
Hozzászólások száma : 87 Age : 31 Registration date : 2008. Jan. 06.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-18, 13:58 | |
| nemtom, de szerintem az is az Engineal készíthető el. van valami olyan funkció szobabeáll.nál, hogy "First room..." izé, már nem emlékszem és azt automatában csinálja "első látogatásnál". szal mondjuk elméletben, ha az az intró, hogy felvesz a földről egy pénztárcát, akkor azt ugyanúgy kell, mintha hotspot clickre csinálná, csak firstre kell állítani már nemtomhol (bocs, hogy ilyen hülye vagyok, de már rég toltam az AGSt utóljára). | |
|
| |
Bandi Aktív fórumozó
Hozzászólások száma : 187 Age : 33 Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-18, 13:25 | |
| Egy ANIMÁCIÓt szeretnék csinálni az egyik játékom elejére olyasmit mint a NQ2 elején csak hosszabbat és kicsit erőteljesebbet ha valaki tudja hogy mivel és hogyan csinálhatnék nagyon örülnék ha tudna nekem sgíteni... és ha tud hozzá tutoral-t azt is írja meg... köszi | |
|
| |
tomin Átlagos fórumozó
Hozzászólások száma : 87 Age : 31 Registration date : 2008. Jan. 06.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-08, 16:06 | |
| igen. aki ismeri for xzample a Blendert, az már biztos hallott " Az első animációd 30+30 perc alatt" című tutorialról. az leírja, a nevéből adódóan:), hogy hogyan kell modellezni, animálni, megvilágítani, stb, úgy hogy közbe nem csak a nyers anyagot nyomja az ember fejébe, hanem kicsit viccesen és tanulságosan, de úgy mondja el, hogy azt már egy-két próbálkozás után megjeygzi az ember.
tudomásom szerint magyar AGS tutorial csak az a 3 van, ami innen az oldalról is elérhető. ez persze igen csekély és bár megvan, hogy "első szoba", meg hogy "tárgyak kombinálása", stb, de mint az emberek többsége, az AGSesek is biztosan jobban tanulnak egy összeszedett, sztori alapú tutor alapján (nem azért az íméntieket hoztam fel, mert nincs meg bennük, de csak ezt találtam:P).
szal, én nem akarok senkit sem noszogatni, épp tudom, mien is az, sőt, ha lesz több időm én is kezdeményezek valamit, de valsz nem a közeljövőben. Bandi, látom, placyd segített. ez nekem is jó lesz:D | |
|
| |
placyd Tag
Hozzászólások száma : 612 Age : 44 Registration date : 2007. Nov. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-08, 15:41 | |
| Ez nem rossz ötlet. Lehet, hogy az lesz a következő. | |
|
| |
rider17 Átlagos fórumozó
Hozzászólások száma : 76 Age : 34 Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-08, 15:25 | |
| Értem.Szerintem kéne csinálni egy olyan tutoriált amiben egy nagyon egyszeru kalandjáték készitése lenne leirva részletesen illetve képekkel kiegészitve | |
|
| |
placyd Tag
Hozzászólások száma : 612 Age : 44 Registration date : 2007. Nov. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-08, 15:15 | |
| Előbb meg kell írni Feltenni csak fél perc Sajnos csak hétvégén van időm írni tutorialt, meg nem is tudom, most miről írjak legközelebb. Várom az ötleteket. | |
|
| |
rider17 Átlagos fórumozó
Hozzászólások száma : 76 Age : 34 Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-08, 14:13 | |
| Mikor lesz a következő tutorial rész feltéve? | |
|
| |
Bandi Aktív fórumozó
Hozzászólások száma : 187 Age : 33 Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-07, 18:54 | |
| | |
|
| |
placyd Tag
Hozzászólások száma : 612 Age : 44 Registration date : 2007. Nov. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-07, 18:33 | |
| Ha van két tárgyad amit kombinálni kell, akkor az Inventory menüben az adott tárgynál rá kell kattintani az Interaction gombra. Itt a Use inventory on this item opcióra kell duplán kattintani, itt pedig kiválasztani a Conditional - If inventory item was used pontot. A change gomb megnyomása után a Value mezőbe kell beírni annak a tárgynak a számát, amit ezen a tárgyon használni akarsz. Ezután a megjelenő Do nothingra kell duplán kattintani és a Run script-et kiválasztani. Az Edit scripttel tudod szerkeszteni a kódot. Ide pedig azt kell beírni, hogy mi történjen - normális esetben (pl. nálad az elem és a távirányító esetében) két tárgyból lesz egy új. Tehát a scriptbe le kell írni, hogy az eredeti két tárgy eltűnjön a tárgylistából, az új pedig megjelenjen. Az eltüntetés parancs a LoseInventory(), a megjelenés pedig az AddInventory(). Ha a karaktered script neve R, és a tárgyak script neve az elem, a távirányító, és távirányító2, akkor a script a következőképpen néz ki: cR.LoseInventory(ielem); cR.LoseInventory(itávirányító); cR.AddInventory(itávirányító2); Persze ehez még lehet adni animációt is, ahogy belerakja, illetve szöveget, ahol mondja, hogy beletettem az elemet. Remélem tudtam segíteni. | |
|
| |
Bandi Aktív fórumozó
Hozzászólások száma : 187 Age : 33 Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2008-01-07, 18:09 | |
| hello! épp tapasztalom az AGS-t és van egy kis próblémám. ráklikeltem a "Hotspotok, objektumok, leltár" linkre és az alapján kostolgattam a programot csakhogy mikor össze kéne rakni két tárgya (elem + távirányitó) nem tudom mit kell beírni, mert az JF oldalon nem látom a képeket, mármint nem nyitja meg nekem a képeket. ha valaki tudja hogy mit kell beírni a "Edit script..."-hez, azt nagyon megköszöném... | |
|
| |
placyd Tag
Hozzászólások száma : 612 Age : 44 Registration date : 2007. Nov. 19.
| Tárgy: Játékkészítés 2007-12-29, 14:15 | |
| | |
|
| |
Ajánlott tartalom
| Tárgy: Re: Játékkészítés | |
| |
|
| |
| Játékkészítés | |
|