| Játékkészítés | |
|
+35TigerGirl propet RoliX Batman barnabás HomeGnome Stein Péter InsaneWizard77 Rajongó1.3 sdomi akos Csabeeh123 carlosinho tarodid zombiman123 simike47 Achu Mitanni csabi107 Rowland Buldozerjoe Norbii ATI Radeon (Dreamgames) TaPeti indy32 Devrick palpinty vegita24 daneeca Roli GERY tomin rider17 Bandi placyd 39 posters |
|
Szerző | Üzenet |
---|
daneeca Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 422 Age : 29 Registration date : 2008. Jan. 22.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-09-02, 12:54 | |
| Nálunk a suliban is van egy digitális rajztábla. Próbálgattam már én is, nem rossz cucc, de én egy darabig nem fektetek ilyenbe, mivel azt hiszem egyelőre nincs nagy szükségem rá. Andrii, lehet én vagyok csak ilyen génhibás de egyenes vonalat könnyebben húzok még paintben is, mint szabad kézzel. Azt megértem, hogy egér nélkül nehezebb, de ez miféle szöveg, hogy nincs időd egeret venni??? Nincs időd egeret venni, de van időd digitális rajztáblát venni az egér árának a sokszorosáért? Nem teljesen értem ezt az egészet. Nem akarlak megszólni, de én nem nyúlnék rögtön ilyen eszközökhöz egy kis kalandjáték miatt (eddig se tettem, mégis van kész kalandjátékom). Gépen sok dolog egyszerűbb, mivel vannak alap formák amiket nem kell kivonalzóznod és kikörzőznöd. Például egy pontos elipszist nem is lehet kiszerkeszteni tudtommal, de gépen csak egy kattintás. Oké, nem akarok beleszólni, nem az én döntésem és pénzem, csak tanácsot adhatok. Például az ams oldalon Rolix tutorialja a szoba rajzolásról elég sokat segít, és csak egyenes vonalak kellenek hozzá, amiket egy egérrel és egy kattintással kiválóan lehet kivitelezni. | |
|
| |
placyd Tag
Hozzászólások száma : 612 Age : 44 Registration date : 2007. Nov. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-09-02, 08:48 | |
| Természetesen minden program látni fogja, mivel egérként működik, viszont nem minden programmal tudod kihasználni a nyomásérzékenységet, ami a toll egyik lényege. Photoshop, Gimp, Corel, nevesebb programok biztosan tudják ezt a funkciót. | |
|
| |
andriii Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 228 Age : 22 Registration date : 2011. Apr. 21.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-09-01, 15:00 | |
| Én is erre számítok mivel kiprobáltam egy Saturnban.De azért még örülnék ha placyd is mondana valamit(mert neki van digitáls rajztáblája). | |
|
| |
RoliX Támogató
Hozzászólások száma : 257 Age : 33 Registration date : 2008. Apr. 23.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-09-01, 11:35 | |
| Szerintem mindegyik rajzprogram támogatja, mivel a gép ugyanúgy fogja látni mint egy egeret. | |
|
| |
andriii Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 228 Age : 22 Registration date : 2011. Apr. 21.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-09-01, 11:05 | |
| Jah es valoszinuleg egy Wacom Bamboo Pen & Touch-ot veszek(vateran olcson lehet kapni) | |
|
| |
andriii Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 228 Age : 22 Registration date : 2011. Apr. 21.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-09-01, 11:03 | |
| Nah jo igaz kicsit baromsag volt amit mondtam amit RoliX mar megemlitett. Biztos en is lehetnek olyan jo rajzolo mint RoliX vagy masok.Csak szamomra meg elleg uj a gepen rajzolas.Mert eddig soha nem rajzoltam gepen(kivetel amikor infora kellet, de akkor is csak Painttel).Anwolosz tudom hogy lehet venni egeret olcson de most nincs ra idom.Es placyd szamitok ra hogy eloszor bena leszek.Tudom hogy a rajztablas rajzolas se olyan mint a kezzel rajzolas.Inkabb a kezzel rajzolas es a gepen rajzolas kozti atment. AMUGY MEG SENKI SE VALASZOLT A KERDESEMRE(Melyik rajzprogramok tamogatjak a digitalis rajtablat?)SZOVAL HA LEHET VALASZOLJON VALAKI!!! | |
|
| |
anwolosz Ritka hozzászóló
Hozzászólások száma : 32 Age : 25 Registration date : 2011. Jun. 18.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-09-01, 10:44 | |
| - andriii írta:
- Már bocs de mentségemre szolgáljon hogy nekem nincs egerem.
USB csatlakozós egeret pár száz forintért lehet venni. (Csak tanács) | |
|
| |
placyd Tag
Hozzászólások száma : 612 Age : 44 Registration date : 2007. Nov. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-09-01, 07:40 | |
| Rajztáblával valóban könnyebb rajzolni gépen, de ne ijedj meg, ha először "béna" leszel, mert kell egy-két hét, mire beleszoksz, mivel itt nem látod a ceruza végét, hogy mit rajzolsz, csak a monitort nézed. Mindenesetre sok sikert hozzá, várjuk a jobbnál jobb rajzaidat. | |
|
| |
RoliX Támogató
Hozzászólások száma : 257 Age : 33 Registration date : 2008. Apr. 23.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-08-31, 19:06 | |
| Én megbocsátok...
"ki ki hogy tud jól rajzolni.Én a kézzel rajzolásban vagyok jó.Te pl.: a gépen vagy jó.Ez van."
Ez baromság. Senki sem született egérrel a kezében. Csak valakinek van annyi kitartása, hogy nem csak azt csinálja ami alapból megy, hanem új dolgokat is tanul. | |
|
| |
andriii Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 228 Age : 22 Registration date : 2011. Apr. 21.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-08-31, 18:36 | |
| Már bocs de mentségemre szolgáljon hogy nekem nincs egerem.És mondjuk nem válaszoltál a kérdésemre. És megint már bocs de ki ki hogy tud jól rajzolni.Én a kézzel rajzolásban vagyok jó.Te pl.: a gépen vagy jó.Ez van.Majd belejövök a rajztáblás rajzolásba.
| |
|
| |
RoliX Támogató
Hozzászólások száma : 257 Age : 33 Registration date : 2008. Apr. 23.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-08-31, 17:36 | |
| - andriii írta:
- Hmmm.Ez nekem is jo lenne.Mert en nem tudok egzszeruen egy egyenes vonalat huzni gepen.Ezert rajzoltam papiron.De sok ido azt be scannnelni kiszinezni stb.Plusz meg ott van a grafit cerka nyoma.Szal csak annyit kerdeznek hogy melyik rajzprogram tamogatja?
Ui.: Hollandiabol kozossegi geprol holland billentyuzetrol irok ezert nincsen ekezetem. Pedig gépen elég könnyű egyenes vonalat húzni. Paintben is van vonalzó, photoshopban is, gimpben pedig csak ceruzát kell használni és nyomva tartani a ctrl-t. Eleinte úgyse lesz olyan könnyű mint kézzel, de azért vannak a szerkesztő eszközök, meg akárhányszor ki lehet törölni és újrarajzolni részeket, amíg jó nem lesz. Valamikor pixelenként rajzoltam meg egy részt, és fél óráig helyezgettem a pontokat mire kinézett valahogy. Aztán egyre gyorsabban megy. A digitális rajztábla szerintem egyáltalán nem kötelező kellék, inkább csak plusz segítség a profiknak. | |
|
| |
akos Átlagos fórumozó
Hozzászólások száma : 83 Age : 25 Registration date : 2010. Jul. 15.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-08-31, 13:58 | |
| Hello.Szeretnék mutatni egy képet amit az új csapattársunk csinált:Dudás Dániel. Itt a kép:http://iaro.3dmax.hu/images/2011/08/31/szoba2.jpg Remélem tetszik és kérünk véleményeket is UI:A kép paintal készült úgy nézzétek! | |
|
| |
andriii Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 228 Age : 22 Registration date : 2011. Apr. 21.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-08-31, 11:13 | |
| Hmmm.Ez nekem is jo lenne.Mert en nem tudok egzszeruen egy egyenes vonalat huzni gepen.Ezert rajzoltam papiron.De sok ido azt be scannnelni kiszinezni stb.Plusz meg ott van a grafit cerka nyoma.Szal csak annyit kerdeznek hogy melyik rajzprogram tamogatja?
Ui.: Hollandiabol kozossegi geprol holland billentyuzetrol irok ezert nincsen ekezetem. | |
|
| |
Jax Aktív fórumozó
Hozzászólások száma : 156 Age : 23 Registration date : 2011. Apr. 16.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-07-24, 11:20 | |
| | |
|
| |
placyd Tag
Hozzászólások száma : 612 Age : 44 Registration date : 2007. Nov. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-07-24, 09:23 | |
| Én a Wacom-ot tudom ajánlani (mert nekem is olyan van ), de persze az a legdrágább sajnos. Egy Bamboo Pen & Touch kb. 23e Ft. Viszont ez a legjobb minőség is. Egy Intuos már jóval drágább, de abban van dőlésérzékenység is, amit csak a profi grafikusok használnak igazából. Ha nem szántál rá ennyit, akkor bármely ismertebb márka megteszi, pl. Trust. Ezekről nem tudok nyilatkozni, de amire érdemes odafigyelni, az a nyomásérzékenység, ami legyen minimum 512. Méretben felesleges nagyot venni, az A6 is bőven elég. Remélem valamit tudtam segíteni. | |
|
| |
Jax Aktív fórumozó
Hozzászólások száma : 156 Age : 23 Registration date : 2011. Apr. 16.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-07-24, 07:55 | |
| | |
|
| |
anwolosz Ritka hozzászóló
Hozzászólások száma : 32 Age : 25 Registration date : 2011. Jun. 18.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-07-20, 09:50 | |
| - RoliX írta:
- Még hozzátenném a paraméterezhetőséget...
Pl, ha van egy olyan játék, amelyikben mindig lejátszódik egy hang, amikor kap a karakter egy tárgyat, az valahogy így néz ki:
player.AddInventory(iKulcs); aValamilyenHang.Play();
Csinálok belőle egy functiont a global scriptbe:
function ItemetKapHanggal(InventoryItem* item) { player.AddInventory(item); aValamilyenHang.Play(); }
Amelyik szobában szükség van rá, ott a room script elejéhez jön ez:
import function ItemetKapHanggal(this Character*);
Utána pedig már csak ennyit kell írni minden tárgy felvevésnél:
ItemetKapHanggal(iKulcs);
vagy
ItemetKapHanggal(iKalapacs);
És még lehetne bonyolítani elég keményen, még több paraméterrel, még bonyolultabb dolgokkal, egészen addig, hogy "készítsünk saját modult". Én egy mini game-hez használtam ezt, és ott nem volt szükség ilyesmire. De jó, hogy szólsz, mostmár ezt is tudom! | |
|
| |
RoliX Támogató
Hozzászólások száma : 257 Age : 33 Registration date : 2008. Apr. 23.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-07-20, 09:35 | |
| Még hozzátenném a paraméterezhetőséget... Pl, ha van egy olyan játék, amelyikben mindig lejátszódik egy hang, amikor kap a karakter egy tárgyat, az valahogy így néz ki:
player.AddInventory(iKulcs); aValamilyenHang.Play();
Csinálok belőle egy functiont a global scriptbe:
function ItemetKapHanggal(InventoryItem* item) { player.AddInventory(item); aValamilyenHang.Play(); }
Amelyik szobában szükség van rá, ott a room script elejéhez jön ez:
import function ItemetKapHanggal(this Character*);
Utána pedig már csak ennyit kell írni minden tárgy felvevésnél:
ItemetKapHanggal(iKulcs);
vagy
ItemetKapHanggal(iKalapacs);
És még lehetne bonyolítani elég keményen, még több paraméterrel, még bonyolultabb dolgokkal, egészen addig, hogy "készítsünk saját modult". | |
|
| |
Jax Aktív fórumozó
Hozzászólások száma : 156 Age : 23 Registration date : 2011. Apr. 16.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-07-19, 16:32 | |
| Nagyon jók Grat! | |
|
| |
andriii Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 228 Age : 22 Registration date : 2011. Apr. 21.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-07-19, 13:02 | |
| | |
|
| |
Jax Aktív fórumozó
Hozzászólások száma : 156 Age : 23 Registration date : 2011. Apr. 16.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-07-08, 09:42 | |
| Jól haladsz! Csak így tovább! | |
|
| |
RoliX Támogató
Hozzászólások száma : 257 Age : 33 Registration date : 2008. Apr. 23.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-07-07, 10:36 | |
| Újabb tutorialok: 8. rész - Új karakter hozzáadássa, View készítése assign to view-al 9. rész - Timerek | |
|
| |
andriii Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 228 Age : 22 Registration date : 2011. Apr. 21.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-07-05, 14:37 | |
| | |
|
| |
RoliX Támogató
Hozzászólások száma : 257 Age : 33 Registration date : 2008. Apr. 23.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-07-05, 14:33 | |
| Kérni kell a készítőt, hogy adjon hozzá egy új fordítást és küldje el a .trs fájlt amit az ags generált neki. A trs fájlban benne van az összes szöveg a játékból, azokat le kell fordítani és visszaküldeni a készítőnek, aki újra compile-olja a játékot és utána lesz a compiled mappában egy .tra fájl és a winsetupból ki lehet választani az új nyelvet. | |
|
| |
andriii Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 228 Age : 22 Registration date : 2011. Apr. 21.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-07-05, 14:26 | |
| | |
|
| |
Jax Aktív fórumozó
Hozzászólások száma : 156 Age : 23 Registration date : 2011. Apr. 16.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-07-05, 14:18 | |
| Ne tőlem kérdezd! | |
|
| |
andriii Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 228 Age : 22 Registration date : 2011. Apr. 21.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-07-05, 14:10 | |
| | |
|
| |
Jax Aktív fórumozó
Hozzászólások száma : 156 Age : 23 Registration date : 2011. Apr. 16.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-07-03, 13:29 | |
| | |
|
| |
RoliX Támogató
Hozzászólások száma : 257 Age : 33 Registration date : 2008. Apr. 23.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-07-02, 19:14 | |
| Éppen hogy sikerült tartani magam a szavamhoz, ma este került fel a 7. rész | |
|
| |
Jax Aktív fórumozó
Hozzászólások száma : 156 Age : 23 Registration date : 2011. Apr. 16.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-07-01, 09:44 | |
| Szerintem is!! SOK SIKERT ,MINDENT BELE RoliX!!! | |
|
| |
akos Átlagos fórumozó
Hozzászólások száma : 83 Age : 25 Registration date : 2010. Jul. 15.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-07-01, 09:33 | |
| Fúúú RoliX! Most nagyon gyorsan haladsz a feliratozással.Régebben vagy 2 hét is volt mire meglett most meg már 2-3 nap alatt megcsináltál 3 videót. Gondolom belejöttél vagy több az időd. Ha ilyen gyorsan haladsz akkor nem kétlem hogy egyszer még tényleg feliratozva lesz az összes. GRAT!!!!!!!!!!!! | |
|
| |
RoliX Támogató
Hozzászólások száma : 257 Age : 33 Registration date : 2008. Apr. 23.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-07-01, 07:24 | |
| Megvan a 6. rész is: hotspotok, hotspot eventek, pár sor scriptelés Szinte minden részben van olyan, amit én se tudtam, pl most azt, hogy mi az az usermode 1-2. De így még lehet, hogy használni is fogom a következő játékban A 7. rész tartalma objectek, inventory itemek használata lesz. Gyakorlatilag az, hogy hogy lehet felvehető tárgyat berakni a szobába. Aki olvasott régi tutorialokat, vagy látta daneeca videóit, az látni fogja, hogy az alapelv ugyanaz, csak másképp kell megvalósítani AGS 3.2-ben. És biztos itt is lesz 1-2 érdekesség, szóval sztem nézze aki játékot készít Előreláthatólag ma vagy holnap kerül fel a 7. rész feliratozva. //megjegyzem, hogy az 1-7 videók alapján már egy egyszerűbb játékot össze is lehetne dobni. Én is csináltam olyan játékot, amiben pár tárgyat meg kellett keresni és kombinálni, aztán használni valahol és game over | |
|
| |
Jax Aktív fórumozó
Hozzászólások száma : 156 Age : 23 Registration date : 2011. Apr. 16.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-06-30, 11:12 | |
| | |
|
| |
RoliX Támogató
Hozzászólások száma : 257 Age : 33 Registration date : 2008. Apr. 23.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-06-30, 11:06 | |
| Jó neked, én még 15 évesen se értettem az angol tutorialokat. Legalábbis szótárazni kellett, ami elég időigényes. Hallásra meg semmi esély nem volt megérteni. De akkor még amúgy se voltak ilyen videók, csak néhány szöveges tutorial ami bemuatott 1-2 funkciót. A többit meg az angol nyelvű súgóból és az angol nyelvű fórumon olvasgatva/kérdezősködve tanulták meg az emberek. | |
|
| |
Jax Aktív fórumozó
Hozzászólások száma : 156 Age : 23 Registration date : 2011. Apr. 16.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-06-30, 07:43 | |
| Igen sokkal könnyebb lenne ezt megtanulni, bár én már nagyon belejöttem az angol szövegbe | |
|
| |
akos Átlagos fórumozó
Hozzászólások száma : 83 Age : 25 Registration date : 2010. Jul. 15.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-06-29, 13:32 | |
| - RoliX írta:
- Örülök, ha akad aki hasznosnak találja ezeket
Igyekszek folyamatosan bővíteni a magyar AGS oktatóanyagokat, mert most sajnos olyan kevés van, hogy szinte mindent külföldi oldalakról kell lenézni, vagy kérdezgetni másoktól. Reményeim szerint, még ha nem is most lesz, de egyszer végigérek a videók fordításával és akkor szinte az egész AGS önállóan tanulható lesz
Könnyebb lesz az új játékkészítőknek, a régi játékkészítőknek(nem kell annyit magyarázni), és közvetve öröm a kalandfanoknak, akik talán több új játékkal játszhatnak Remélem így lesz... Én nagyon örülnék neki.Tényleg nagyon klassz ötlet lenne lefordítani az összes részt.Remélem tényleg megteszed ha sok idő is...Mert az a videósorozat 40 valamennyi videóbol áll.És abban mindent részletez,megmutat,stb. Szóval ha az összes vagy a nagyrésze le lenne fordítva könnyű lenne megtanulni az ags t . | |
|
| |
RoliX Támogató
Hozzászólások száma : 257 Age : 33 Registration date : 2008. Apr. 23.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-06-29, 12:55 | |
| Örülök, ha akad aki hasznosnak találja ezeket Igyekszek folyamatosan bővíteni a magyar AGS oktatóanyagokat, mert most sajnos olyan kevés van, hogy szinte mindent külföldi oldalakról kell lenézni, vagy kérdezgetni másoktól. Reményeim szerint, még ha nem is most lesz, de egyszer végigérek a videók fordításával és akkor szinte az egész AGS önállóan tanulható lesz Könnyebb lesz az új játékkészítőknek, a régi játékkészítőknek(nem kell annyit magyarázni), és közvetve öröm a kalandfanoknak, akik talán több új játékkal játszhatnak Remélem így lesz... | |
|
| |
Jax Aktív fórumozó
Hozzászólások száma : 156 Age : 23 Registration date : 2011. Apr. 16.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-06-29, 11:46 | |
| Nagyon jók a linkek! Nekem remélem sok segítséget fog nyújtani. | |
|
| |
RoliX Támogató
Hozzászólások száma : 257 Age : 33 Registration date : 2008. Apr. 23.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-06-29, 10:03 | |
| Újabb 2 oktatóvideó az AGS 3.2-höz az ams honlapján: -Szoba készítése, room eventek, ismerkedés a room scripttel -Walkable area, walk-behind, baseline Az eddig elkészült videók listája: link | |
|
| |
Jax Aktív fórumozó
Hozzászólások száma : 156 Age : 23 Registration date : 2011. Apr. 16.
| |
| |
daneeca Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 422 Age : 29 Registration date : 2008. Jan. 22.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-06-27, 21:14 | |
| | |
|
| |
Jax Aktív fórumozó
Hozzászólások száma : 156 Age : 23 Registration date : 2011. Apr. 16.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-06-27, 18:04 | |
| | |
|
| |
palpinty Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 347 Age : 26 Registration date : 2008. Jan. 07.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-06-24, 06:04 | |
| Ez csak a kép bal oldali része. | |
|
| |
anwolosz Ritka hozzászóló
Hozzászólások száma : 32 Age : 25 Registration date : 2011. Jun. 18.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-06-24, 06:00 | |
| - daneeca írta:
- Hát ha már úgy is a grafikánál tartunk:
Demonstrálnám milyen grafikája lesz előreláthatólag a következő játékomnak. Csináltam tegnap éjjel egy kis képet, ma még kiszépítgettem, és ha nincs is teljesen kész a kép bal oldalát (ami nagyjából a végleges állapotban van) megosztanám veletek.
Az nem gond, hogy másmilyen méretű a kép? Mert amit láttam, ams oldalon, ott más milyen méretüek voltak a room-ok... | |
|
| |
anwolosz Ritka hozzászóló
Hozzászólások száma : 32 Age : 25 Registration date : 2011. Jun. 18.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-06-24, 05:56 | |
| Grafikával kapcsolatban: Daneeca, nagyon jó lett, de tényleg túl élethű... RoliX, a dat of the tentacle-ben, szerintem ott nagyon perspektívét sem használtak a rakjzolók Annak ényleg van egy rajzfilmes stílusa, amit más nagyon nem használ. Nézd meg googl-ön. | |
|
| |
placyd Tag
Hozzászólások száma : 612 Age : 44 Registration date : 2007. Nov. 19.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-06-23, 19:45 | |
| Visszatérve a 3D-re, azért van full 3D-s kalandjáték is, ahol a kamera követi a karaktert, nem csak rögzített hátteres. Lásd Telltale játékok. Nekem bejön az a stílus is. Persze a favorit mindig is a kézzel rajzolt marad | |
|
| |
daneeca Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 422 Age : 29 Registration date : 2008. Jan. 22.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-06-23, 18:26 | |
| Ez igaz, de csak ebben az új projektben mentem rá a fotorealisztikusságra. Előtte a DK rajzos stílusát használtam, és a későbbiekben szándékozom is még használni. | |
|
| |
RoliX Támogató
Hozzászólások száma : 257 Age : 33 Registration date : 2008. Apr. 23.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-06-23, 18:05 | |
| - daneeca írta:
- Ezt a 3D "divatot" általában nem kalandjátékokhoz használják fel, hanem legtöbb esetben FPS-ekhez. Egy tényleg 3D-s térben, ahol érvényesülhet az új DirectX. Minél kidolgozottabb és szebb a látvány, annál jobb Trailert lehet csinálni és annál drágábban lehet eladni. Egy kalandjáték azért más. Itt ha 3D-ben is készül a háttér, végül úgyis csak egy 2D-s sík kép lesz belőle, amin egy karakter mászkál. Ezért is nem számít hány poligont használsz vagy milyen effekteket teszel rá. Sőt sok esetben a végső effekteket csak Photoshopban rádobálják és kész.
A grafika nagyban befolyásolja a játék hangulatát. Egyértelműen a játék tervezett stílusához kell igazítani a grafikát. Például egy Monkey Island féle grafika, ami elég karikaturisztikus, nyilván egy humorosabb játékhoz illik. Ha egy komolyabb hangvételű játékot szeretnénk, esetleg horrorosat, szerintem a legjobb egy olyan grafika, mint amit én is kitettem ide. Legalábbis nekem ez a véleményem.
akos és Jax! Próbáljátok egyszer 32 bites színmélységgel, nemtudom, csak tippelek, de próbát megér, csak h mi történik akkor. Manapság 3D-be készülnek a kalandjátékok is, kb a grim fandango óta(1998). Ami nem 3D, mint pl a runaway sorozat, azt kivételként emlegetik. De a runaway-re se mondanám, hogy 2D, mert pl a Twist of Fate-ben igaz, hogy 2D hátterek előtt mozogtak a karakterek, de minden mozgó tárgy 3D-ben volt modellezve és Cel Shader technológiát alkalmaztak rá, ami rajzolt hatást keltett. Viszont az adott tárgy/karakter árnyékot vet a környezetre, saját magára, stb, ami azért elég látványos. Kereslet mindig van a klasszikus, humoros(vagy olykor komor), rajzfilmszerű point&click-ekre, főleg a kaland fanok körében. A játékipar viszont kb 98' óta nem lát már benne lehetőséget(1-2 kivételtől eltekintve). Ezért is van kereslet az amatőr kalandjátékokra, mert még mindig van ember, aki szeret kézzel rajzolt háttereken kézzel rajzolt karakterekkel mászkálni, beszélgetni, fejet törni... És szerintem részben a mi feladatunk, hogy ezt a keresletet kielégítsük, minél magasabb színvonalon. Még ha az utóbbi időben lappangnak is a magyar fórumok. Egyetértek a stílusokkal kapcsolatban, a Monkey Island hangulatához jól illettek a hátterek, nagyon eltalálták. Nekem a Norbi 4 is tetszik, az is jól hozza az összhangot. A DK sztorijához egy kicsit realisztikusabb hatás kell. De ezt lehetne pl azzal is elérni, hogy realisztikus színeket használunk, realisztikus vonalakat(tehát nem görbítjük, csavarjuk őket, stb). A képek amiket csinálsz egyre durvábbak, már szinte fénykép minőségűek. Szerintem ebben benne van az a veszély, hogy a játék teljesen el fogja hagyni a kézzel rajzolt stílust, amit a DK demója hozott és inkább valami Myst szerű hangulata lesz, azt leszámítva, hogy nem belső nézetes. Illetve még kérdés, hogy a kézzel rajzolt karakterek hogy fognak illeszkedni a képbe. | |
|
| |
akos Átlagos fórumozó
Hozzászólások száma : 83 Age : 25 Registration date : 2010. Jul. 15.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-06-23, 14:21 | |
| Végül meglett a gond. Az volt a baj hogy 800x600 ra volt állítva a játék felbontása És az én gépem valamiért nem engedte hogy annyi legyen. Andriii mondta hogy méretezzem át a képet megtettem nem volt jó. De átállítottam 600x400 ra a játékot és jó volt. Szóval csak át kell méretezni minden képet és jó is lesz. Eddig is jó volt ha átállítottam a felbontást de nem látszott a teljes gép. Magamtól is rákellett volna hogy jöjjek de valamiért nagyin akartam a 800x600 as felbontást ezért is nem méreteztem át a képet. | |
|
| |
andriii Ősfórumozó (Kiemelten aktív)
Hozzászólások száma : 228 Age : 22 Registration date : 2011. Apr. 21.
| Tárgy: Re: Játékkészítés 2011-06-23, 14:00 | |
| Elég egyszerű.NE 16-bites grafikát használj.A mai játékoknál 32 bites. Vagy ha ez nem jó akkor töltsd be 1 komolyabb rajzprogiba(GIMP,Photoshop,Paint Shop Pro 5-7 stb.) a képeket amik a játékban a szobák.És általában a kép/image menüpontban ott van a átméretezés/resize és méretezd át mondjuk 640x480-ra de1 kissebre.Vagy a haramdik megöldás ami szerintem a legjobb ha mindkettőt megcsinálod. | |
|
| |
Ajánlott tartalom
| Tárgy: Re: Játékkészítés | |
| |
|
| |
| Játékkészítés | |
|